Sabtu, 26 Mei 2012

ceritera majlis walimah

salam...
teringat kembali 8 bulan yang lepas masa hari perkahwinan ain-zul... masa diijab kabulkan hati terasa ada sesuatu yang lapang... lapang kerana selamat diijab kabul dengan 1 lafaz... lapang kerana berjaya membina masjid dan lapang kerana sah menjadi isteri kepada en.Zulkifly...
walau perkahwinan kami sederhana tak seperti wedding gempak org lain... tp ain bsyukur kerana perjalan pada hari2 tersebut berjalan dengan mudah nya utk ain n keluarga menguruskan walimah...


(makngah tolong siapkan utk malam persalinan huuu xlarat dah nak pakai lg 2 pasang)

malam ni jugak la abg singgah sekejap je sbb nk tgok ain buat apa... xsempat bergambar bersama sbb abg kene pergi ke rumah saudara jauhnya... jadi dia datang sekejap ja utk bgtau yg dia nak bawa ayah pg ziarah rumah saudara...waktu ni mak abg masih sakit jadi tak dapat nak dtg KL... jadi sbb nak amik hati dia begambar la sekejap... first time masa ni nmpak abg terasa lapang dirinya setelah bergelar suami... 


esok harinya masing2 da gelabah nak jemput macam mana bakal suami di rumah kg malaysia...ain n abg serta keluarga belah suami sedang bersiap sedia utk mnyertai perarakan sederhana utk ke dewan makan... alhamdulillah semua berjalan lancar. (kalau korg perasan sepatutnya pmpn belah kiri lelaki kn??? hahahaha kelakar2... boleh terbalik pulak... xpe la yg penting da ijab kabul... adat istiadat pn sekadar melengkap majlis ja... syukur nenek n atuk pun tak terlalu ikut sgt istiadat org dulu2... kalau x... melaka @ singapore @ kelantan mana satu nk ikut kn hahaha...

simple meja bersantap juga... suap menyuap... makan.. makan... dan makan...


masa majlis ni kami xbersanding pun... sbb kmi tahu sbb nya... tp makngah melati tetap nk buat jugak sbb tu ibarat hadiah dia utk ain n suami pd majlis walimah tu...jadi kami bergambar bukan main di atas singgah sana..tgh hari tu....terima kasih makngah...


terima kasih kepada family ain yang banyak bekorban utk menjayakan walimah kami berdua walau pun pd asalnya kami sbnrnya nk simple2 je... tp hadiah n pengorbanan kalian besar2 belaka... kenangan ini takkan kami lupa kn... semoga dimurahkan rezeki n diermudahkan urusan...

bergambar with my cousin n makcik2 hehe...

I LOVE MY FAMILY....