Isnin, 24 November 2008

salam... ain nak minta tolong ni...

hm... lame jgk ain tak upadate blog ni... yela... sibuk dgn kerja rumah... jd tak ada mase nk mengadap pc lame2... nnt nenek ain marah... pdn muka hahaha... well, ain nk mintak tolong skit pd kwn2 ni... hm.. kalu tak keberatan, beri la sedikit ulasan kat bawah tu... hihi

Erm...pernah tak kawan2 terfikir ble kite jadi tua nanti... apakah nasib kita?... siapa akan menjaga kite nanti eh? nanti kite akan berada di rumah anak2 kite ke? atau di rumah orang2 tua?... dan kalu kita dirumah anak2 kite... apa layanan anak2 kite pada kite? adakah kite ni akan menyusahkan mereka? adakah kite mengganggu kehidupan mereka anak beranak? adakah kita boleh claim balik kasih sayang yang kite dah bagi kat mereka dulu2? dan ape yang akan mereka lakukan pd kita bila saat kita memerlukan mereka? hm...

(kalau dulu kite dgn parent dr kecil lg kite di asuh, di beri kasih sayang yang tak terhingga, bile kita nakkan sesuatu, seboleh2 mak dan ayah kte usaha utk dptkan bnda tu walau tak mampu... mereka sanggup berkorban, kerana dlm fikiran mereka 'biarlah aku berkorban utk anak aku agar dpt mberi inspirasi pd anakku berjaya hingga ke menara gading'.... tp... bila kita sudah dewasa dan berjaya?... ape pula yg akan berlaku pd ibu dan ayah kite?...)

hm... at the same time... bila kita pun sudah berumah tangga, dah ade anak, dah ade cucu? apa nasib kita selepasnya? semua ni pasti berkait rapat dengan setiap kehidupan mak ayah kita kan?... ape kita nk buat dengan mak ayah kite kalu mereka sudah uzur... hm? dan ape perasaan mereka nnti? byk persoalan pd kepala otak ain mlm ni...sangat2 berserabut... jadi ain nak minta pendapat kawan2 kalu dapat berikan ain jawapan... tak banyak... sedikit pun takpe... atleast ain dpt jwpn dan secara tak lansung...boleh beri pengajaran pd kita semua...

so... jangan la datang melawat je tau....tolong la ain selesai kan teka teki dalam otak ni...
time kacih kawan-kawan... wslm (^_^)