Ahad, 16 Disember 2012

Dunia baru

selamat berakhir tahun 2012...
masyaAllah!!! pejam celik pejam celik da 2 tahun ain tinggal blog ni...
kesibukan melanda pabila sudah meninggalkan kumpulan sofieya sekian lama...

kawan2 ain ade yang da kawin..

ade yang da beranak 2 3...
ada yg buat bisnes sendiri...
ain pulak sekarang bekerja di sektor awam sebagai pendidik di putrajaya...baru berumah tangga dengan pilihan hati pilihan Allah... 
Mohd Zulkifly bin Hj Che Rus... tak sangka dia yang dihadiahkan oleh Allah utk ku...

sejak 2 tahun lebih berkawan asik kami bergaduh aje...xpernah dia senyum dengan ain...
nak bergurau dgn ain lagi la susah..garang xtentu pasal..
mana-mana ain pergi dia la yang paling risau... tu tak boleh... ni tak boleh... 
sampai ain pun asik naik angin je dengan dia ni...

tp mungkin Allah lebih mengetahui apa yang ain tak tahu...

tak putus-putus ain berdoa... dgn guna doa istikharah setiap kali solat...
Ya Allah... adakah dia terbaik utk ku... utk agamaku... utk kehidupan dunia akhirat ku, utk anak-anakku.. utk keluarga ku... n utk kebahagiaan ku... jika dia terbaik utk ku maka satu kan lah hati ini dengan redhaMu... dan jika dia xterbaik utk ku... utk agamaku... utk kehidupan dunia akhirat ku, utk anak-anakku.. utk keluarga ku... n utk kebahagiaan ku... maka aku redha... Kau jauh kan lah lelaki sebegini dari kehidupan ku walaupun aku kecewa Ya Allah... temukanlah aku dgn lelaki pilihan MU...

kalau duduk sensorang mesti termenung... dgn kata2 hati...
dengan panas baran dia ni... mampu kah didik aku jaga aku n bahagia kan aku anak beranak kelak?

tp ternyata semua itu berubah setelah kami diijab kabulkan... 

segala yg panas tentang dia semua berubah jadi sejuk... 

kalau dulu dia lansung tak pandai nak bergurau kini terlebih-lebih pulak gurauannya...

dulu kedekut senyum... lansung tak mau senyum kt ain... pandang ain pun tak...nak bgurau?? jgn haraplah..
tapi kini asik ain ja yang di perhatikan nya ain ja yang asik di usiknya smpai tak larat nak melayan dia...

lagi membahagiakan kini ain mengandung anak pertama... biasa la.. dia tetap takut apa2 berlaku pd ain..
dijaga nya rapi.. diurusnya baik n terbaik... subhanallah... inikah sikap nya yang sebenar jika dibandingkan dengan dahulu... agak menggerun kan...

ya Allah... ketakutan dahulu semua berubah jadi kebahagian yang teramat sangat..

sampaikan ain sndr jd ralat dgn perubahan dia... kdg2 nak bergaduh-gaduh.. tp dia pula mcm wanita..

sentiasa belinangan air mata.. sentiasa merajuk dgn kata2 yang boleh menyedihkan hatiku... merajuk...

maksud ain mengajuk tu contohnya dia cakap terus terang laaa "sedih hati saya awk buat mcm ni"
ain pulak yang xpasal2 tertempah tiket dosa dengan dia.. da la dia suami... lg berdosa sbb asik berkasar..

Ya Allah permudah kan urusan aku dgn suami ku...

sungguh sayu nya hati ini  bila melihat dia dalam kesedihan...
sungguh mencuit hati pabila dia senyum ketawa dan bergurau senda denganku..

jadi itu lah kisah ain selama 2 tahun ain berkawan dengan ZulRenova ni..kalau dulu... xboleh lansung sentuh tenet..
atau apa2 unsur yg boleh membuat dia marah laaa... sampai ramai kawan2 laki ain dulu pun malas layan dah haha... kecuali amer je... sbb dia tahu ain dan amer da lama jadi kawan baik... time ain susah senang dulu...
dia la yang akan banyak tegur ain kalau ain salah kalau berdepan dengan kawan-kawan lain...

kini ain menetap di sungai petani..

ikut hubby pulang ke tanah kelahirannya sbb nak jaga mak dia...
pregnant da nak masuk 8 bulan...
heee ^_^ nanti ada masa ain smbung cita balik ek... 
selamat menunaikan solat magrib... 



sekian...





Tiada ulasan: